Other

The good customer

9. June 2015

DSC_0135-2ss“The best customers are those who not only sees the uniform but also the person behind it”

[two_columns_one]

I work at a bakery and with that job follows a lot of customer contact which I love. Elderly people who just need a cream cake to their evening coffee, people with a hangover who needs some pastry on the way and children who were lured to go to the baker with their parents with a promise of a tea bun – preferably without raisins. All people with a story, and all people who I do my best to give a good experience.

For many people, the trip down to the bakery isn’t a big deal; five minutes out of the twenty-four we have available  is nothing. It can therefore seem insignificant if you remembered to be present, and not talk on the phone, when you ordered. Who did even notice if you smiled when you were about to leave? Does it even matter that you just jumped in front of the other customer, when you had so little to buy anyway? And is it even a problem that you just came a few minutes – or ten – after the shop closed? Yes. It matters, there is someone who notice if you smile or not.

Meeting customers is undoubtedly the best part of my job. The best customers I meet are those who know what they need and isn’t afraid to ask for something. Those who accept the fact that mistakes happens – also for me. Those who sees the person behind the counter and not only the uniform – an especially those who sends a smile my way. Five minutes for you are five hours for me – and I promise you that I, gladly and without hesitation, will send a big smile your way too.

[/two_columns_one]

[two_columns_one_last]

Jeg arbejder i en bager, og med det job følger en hel del kundekontakt, hvilket jeg elsker. Ældre mennesker der lige skal have en flødekage til kaffen, tømmermænds ramte folk skal have en basse med på vejen  og børn som er blevet lokket med af deres forældre, med et løfte om en thebolle – helst uden rosiner. Alle mennesker med en historie og alle mennesker, jeg gør mit bedste for at give en god oplevelse, når de kommer min vej. 

For mange fylder turen til bageren ikke så meget; fem minutter ud af de firetyve timer vi har til rådighed er ingenting. Det kan derfor synes ubetydeligt om du lige huskede at være tilstede da du bestilte og ikke snakke i telefon. Hvem lægger overhovedet mærke til, om du smilede da du skulle til at gå? Gør det noget, at du lige hoppede ind foran den anden kunde, når du jo alligevel kun skulle have så lidt? Og betyder det virkelig så meget, at du lige kommer nogle minutter – eller ti – efter lukketid? Ja. Det betyder noget, det gør noget og der er nogle der lægger mærke til om du smilede eller ej. 

At møde kunder er uden tvivl den bedste del af mit arbejde. De bedste kunder jeg møder, er dem, der ved hvad de skal have og ikke er bange for at spørge efter noget. Dem der accepterer, at der kan ske fejl – også fra min side af. Dem der ser mennesket bag disken og ikke kun uniformen – og især dem der lige sender et smil min vej.  For fem minutter for dig, er fem timer for mig – og jeg lover dig for, at jeg med glæde, og helt uden at tøve, vil sende et stort smil tilbage til dig. 

[/two_columns_one_last]

[divider]

 Follow my blog with Bloglovin

You Might Also Like

3 Comments

  • Reply Milla Tuesday June 9th, 2015 at 04:45 PM

    Så flotte billeder!! – Synes du har helt ret og generelt betyder et smil bare meget i alle situationer :))

    sisepuedee.blogspot.dk
    -Milla

    • Reply Nivikka Tuesday June 9th, 2015 at 05:00 PM

      Mange tak! Og ja, liige præcis. Jeg har haft dage, hvor jeg har været lidt små-trist og så har bare et lille forsigtigt smil fra en fremmede altså kunne være med til at gøre det hele lidt bedre :))))

  • Reply Sakshi Rain Wednesday June 10th, 2015 at 11:25 AM

    It’s great to read an opinion from the other side of the table. It reminds me to always smile at the people working so hard to help us 🙂

  • Leave a Reply